2017年6月29日 星期四

惠理基金是我喜歡的基金管理公司

今天參加了公司一個活動,惠理基金主席謝清海先生也來到現場,講了一番話。聽主持人介紹我先知道惠理的基金從來沒令我地既MPF投資者失望過,這是很高的贊美!基金從500萬美元起家,到依家管理過百億資產,好犀利啊。

主持人問了謝先生一些問題,我只能記得:

  1. The recent collapse of tiny stocks: it's good for the market.
  2. We have too much capitals chasing too less opportunities. 市場不是沒有錢.
  3. I have worries on ETFs. 因為機制係自動買資產
  4. 金融危機不是沒有機會,that's why we try to make as much as money as possible(講緊旗下)so that when the market goes down, we still have the base and can afford the loss.
  5. 不要光「protect yourselfand do nothing.
  6. China is one of my favourite markets. They have room and space to have a quality of life. 
  7. 6.x% GDP every year is an amazing figure among the countries.
  8. HK market is still good.
  9. Which market is unattractive and should avoid? US market goes up too much in the recent years. We should be very cautious.


總體來說,A股入摩應該會有利於投資中國、香港市場,那我們拭目以待。

沒有留言:

張貼留言

病向淺中醫(六)

大家都知道,要造影,就要用到顯影劑,所以首先會在手上開個針口,用嚟打藥。姑娘做個針口嘅時候,幫我度住血壓心跳,過咗一陣之後話,個心跳仲係有啲快,咁可能要食粒減慢心跳嘅藥,再等。 Huh? 70 幾喎,你嘅意思係話我心跳唔正常?姑娘好有耐性咁解釋「咁你又唔使擔心,你嘅心跳好正常,不...