2019年4月8日 星期一

台灣親子生命教育學習團(一):生命教育從何說起

四日三夜既台灣親子生命教育之旅完結,今次有九位媽媽一位爸爸,大家都對呢個爸爸贊不絕口,因為好難得有爸爸隻身參與,用行動陪伴兒子加強關係。好多參與的媽媽都無諗過呢幾日會流咁多眼淚,於是我地成立左Cool Cool (哭哭)Club,大家慶幸遇上一班肯為小朋友認真去改變自己,肯熱誠分享亦肯延續呢個信念既同路人。

好多人都問,你成日講「生命教育」,其實即係乜嘢?生命教育既目的,係去建構孩子「優質」的生命力,係用你生命去陪伴佢地生命的一個「過程」,而做父母的正正是孩子如何看待生命的第一關鍵影響人。

今次去學習既機構彩虹愛家,已經推廣生命教育20年,佢哋有一個遠大既夢想,希望可以把生命教育推動至全台所有小學,從而惠及所有小學生。全台大約120萬小學生,距離目標還有很長的路,至今為止也不過達至15萬人。全台2000多家學校,有生命教育服務的也不過三四百家。

這20年,有不少家長加入義工的行列,用行動去支持佢地既工作,機構已經累積左6000個彩虹媽媽。現在每年都會有一個和生命教育有關的音樂劇由家長排演。2019年為慶祝20週年,更會有一架故事巴士進行環台表演佢地今年既劇目。

負責人話,其實佢欣賞香港學校的管理模式,有整個董事會架構,容易推動教學理念,但是台灣有政治因素考量,較複雜,校長不能長期連任,拖延了很多教學理念的實施。呢個就係點解佢好高興見到我地學校積極的參與,而我地係香港第一家搞生命教育親子學習體驗的小學。

生命教育,從何說起?我覺得首先由家長自己開始,就好似對講機,要調教channel 先可以對話一樣。如果家長自己唔調整心態,用高壓用強權,又或者家長一味退讓完全無底線,揾唔啱同小朋友的channel,結果會係孩子越來越大,距離越來越遠,關係越來越差,直到你發現你已經唔可以再靠「強勢」去令佢地「屈服」,傷口就更加難以癒合。所以,生命教育要早開始!

究竟呢幾日有乜嘢大體會?要從做蛋糕開始。

沒有留言:

張貼留言

病向淺中醫(六)

大家都知道,要造影,就要用到顯影劑,所以首先會在手上開個針口,用嚟打藥。姑娘做個針口嘅時候,幫我度住血壓心跳,過咗一陣之後話,個心跳仲係有啲快,咁可能要食粒減慢心跳嘅藥,再等。 Huh? 70 幾喎,你嘅意思係話我心跳唔正常?姑娘好有耐性咁解釋「咁你又唔使擔心,你嘅心跳好正常,不...